Totalt Jävla Mörker

Det finns ett band som heter Totalt Jävla Mörker, men det är inte om de trevliga svenska killarna som dagens inlägg handlar om.

Jag mår kass, trött i hela kroppen, lider av sömnbrist. Har inte sovigt ordentligt pga av den här förkylningen, nästan rinner konstant. Min näsa och överläpp är söndertrasad av allt snytande jag fått göra. Försök att städa när du nyser och hostar hela tiden. Efter varje nysning kommer det en stor ström snor, ungefär som ur en ketchupflaska. Men vänta, det slutar inte här, den där maginfluensan jag talade om innan… den är i full fart i min stackars mage. Jag får ett par sekunders förvarning, sen är det bara att kuta mot toaletten. Jag är inne på dag två av toalett-kubbande nu. Mina bihålor är så igensatta att det känns som om ögonen mosats lite i sin infattning. Appropå mos, så var det så min kudde känds i morse, jag fick vrida ur den pga av all saliv som runnigt ur min mun under natten.

Helst skulle jag vilja krypa ihop i fosterställning stänga ögonen samtidigt som jag tittar på tv. Under tiden jag gör detta skulle jag  äta godis och dricka läsk. Kanske efter en fet pizza med massor av bernäsås på. I stället trycker jag i mig skit som skal göra en mindre förkyld å inte så rinnig i magen.

Tur att jag inte skrev i går, då var jag redet nere, då hade jag dessutom svalt saliv ner i lungorna, å det är inte skönt. Nej, som lite ljusning i detta får man väl ändå hoppas att man går ner lite i vikt. I morgon eller när jag blir frisk skall jag skriva om en uppenbarelse jag hade när jag skottade snö och gick på Domus (som det heter här i Eslövet).

Kanske, kanske, kanske, kan melodifestivalen bli bra att titta på i dag, jag menar, så trög i huvudet som jag är nu så kanske jag tom kan gilla de dåliga artisternas kassa framförande av sina hjärndöda låtar, men så dum blir jag väl aldrig… förmodligen kan jag inte hålla nere mitt illamående utan kommer att spy bokstavligt i stället för verbalt över sverikes schlagerelit.

Nu skall jag laga mat till barnen, det kan de behöva.

Explore posts in the same categories: Johan

Kommentera

