Dummaste i dag.

Jag stod på Ica och skulle betala maten jag skall köpa. Precis brevid kassan hade ngn klistrat ett fax, samt markerat delar med det med en rosa märkpenna. Medans jag läste att man gärna fick visa sitt leg om man var under 30 vid köp av cigaretter, snus och mellanöl eftersom åldersgränsen på det var 18 tänkte jag på hur dumt det var. Om man som kassörska inte kan se skillnad på en person på 30 och en på 18 kanske man skulle byta jobb. Jag vet att det är viktigt att inte ”kidsen” får tag på dessa rusmedel och beroendeframkallande droger, men 12 års skillnad är en del.

Jag sade inget till kassörskan eller ngn runtomkring men jag fnös lite grand för mig så dum kan väl ingen över 28,5 vara att de visar legg för att köpa en mellis.

Medas jag plockar ner mina varor i plastkassen hör jag kassörskan säga: ”Då vill jag se ditt leg eftersom du köper en dosa snus”. Jag tittar då upp och eftersom jag står bakom på sätt å vis kassörskan ser jag killen som ville köpa en dosa snus (bland annat) å han ser inte en dag under 35 ut. Han blir lite förvånad å svarar ”Men jag är inte under 30!”.

Det tyckte jag var ett ganska bra svar från mannen, och jag trodde att kassörskan skulle ta sitt förnuft till fånga å se att den här mannen faktiskt var över 18. Då slog hon till med en comeback som jag sent skall glömma. Sug på detta svar : ”Det kan ju inte jag veta”.

En 30+ man blev i dag leggad på Ica Kvantum i Eslöv, för att han köpte en dosa snus en måndagseftermiddag. Är det rimligt?

Explore posts in the same categories: Johan

2 kommentarer på “Dummaste i dag.”

  1. Björn Says:

    Hehe, låt mig gissa; killen köpte också en bal toapapper, blöjor, kattmat, falukorv och en back ramlösa.

  2. larsby Says:

    Ungifär


Kommentera

