Mera mat…

Just nu så håller jag på och lagar en ny gryta som jag ska ha till matlådor på jobbet. Grytan består av korv, grönsaker och sås baserat på lätt-cream fraiche och krossade tomater. Jag har typ 1.8kg korv, 1.5kg grönsaker och 0.8l CF och 2kg tomatkross i grytan.

Till detta hade jag tänkt att variera mig med att ibland ha lite ris till och ibland kanske potatis, med mestadels så ska jag ha sallad och grönt som side-dish. Jag tror det kommer att bli bra.

Smakade av den nu och utan att ha kryddat extra så funkar det kanon att göra gryta på red hot chorizo, vitlökstomatkross och kryddad lätt CF. Massor av smak utan extra kryddor och salt. Perfa!

Här är lite bilder på hopkoket.

Ingredienserna

Korven

Grönsakerna

Blev svårt att få i såsen så jag fick göra en rokad

Såja, då var allt på plats

Men lite mer sås först

Blev för mycket så två grytor får det bli

Resultatet i små lådor

Explore posts in the same categories: Stefan

6 kommentarer på “Mera mat…”

  1. larsby Says:

    Ser skitgott ut!

  2. alex Says:

    armékocken!

  3. Fru Larsby Says:

    jaha när bjuder du på middag?🙂

  4. gange Says:

    tja, jag får väl bjuda på grillfest som vanligt när jag fyller år… men det är ett tag tills dess. Du tänkte kanske lite närmre i tiden Fru Larsby.🙂

  5. Fru Larsby Says:

    gratis mat är alltid gott :*)

  6. Mette Says:

    Du bör önska dig en riktigt stor gryta i födelsedagspresent.


Kommentera

