Mitt hjärta känns tungt.

Jag fick i dag åka och avliva Delphi, sådär en 70 hundår blev hon. De sista dagarna här blev hon sämre snabbare. I går orkade hon knappt gå kvällspromenaden och man såg att hon hade ont. Trappor var det inte tal om i dag. Så jag ringde och fick en tid i dag. Tillsammans med Delphi åkte jag dit, hem hade jag bara med mig ett halsband och ett koppel. När jag kom hem pratade Tova mycket om hundhimmeln och hur Delphi skulle flyga därifrån och hälsa på. Man orkar bara förklara ett par gånger att det inte fungerar så. Saga går och letar lite efter Delphi, jag hoppas att hon inte blir för ensam, de har ju trots allt spenderat all tid tillsammans i många år. mitt hjärta känns tungt och jag saknar Delphi. Linda har kört för att handla godis och jag skall äta tills det tar slut, kanske ger det lite tröst.

Explore posts in the same categories: Johan

5 kommentarer på “Mitt hjärta känns tungt.”

  1. gange Says:

    usch! stackars. när jag var hos er förra helgen så sår det inte ut som att hon mådde så kasst. men det kan gå fort.
    ni har mina tankar, delphi lika så.
    *krama om massor*

  2. larsby Says:

    Hon var ju gammal och det gick fort nu här på slutet. Men det var bull ändå.

  3. Anders Says:

    😦

  4. mata Says:

    Tungt, lider med er.😦
    Kommer ihåg när jag fick samtal på jobbet att vår hund hade kilat vidare, grät en del på kvällen. Det är ju en familjen som man levt med i en massa år.

  5. Mette Says:

    Naaw, vad synd! Stackars er!
    Visst luktade hon illa ur munnen, men hon var en härlig hund.
    Kram


Kommentera

