En timme om dagen

Mina godaste av vänner. Inte har det blivit mycket bloggat från mig på sista tiden. Jag skyller på ledighet och blandat annat. Det har inte gått ner så mycket, men inte upp heller. Tror att jag ligger på ca 76-77 kg efter en hel del sitta-på-soffan/ligga-i-sängen-och-kolla-på-House och liknande, om jag inte tjuggade till mig oerhört under påskhelgen då jag levde som hantverkare i 3 dagar (kaklade, drack öl och åt pizza).

På måndag börjar jobbet igen och lagom till detta så tar jag tag i min nya träningsregimen: En timme om dagen. Ganska enkelt, en timme motion om dagen. För mig så blir det oftast på morgonen och jogga runt Pildammsparken. För att inte skada mig när jag går ut för hårt (har hänt innan) så joggar jag just nu varannan dag och promenerar de andra. Med tiden blir det mer joggning och mindre promenix. Jag hade gärna joggat 5 dagar i veckan nu när det är fint väder, men det kanske blir lite gymträning också. Vi får se. Det viktigaste är att jag gör något motionsrelaterat en timme varje dag.
iPod Nike+

Efter 3-4 års användning så är det dags för nya joggingskor och pryl/macbög som jag är så funderar jag på att köpa mig en iPod Nano och Nike+ Sports Kit (kolla in http://www.apple.com/ipod/nike/). Jag hittade massa godis som jogging-playlists, löppass med tränare i lurarna och widgets med live-uppdatering av resultaten i olika träningsutmaningar man kan sätta upp med polarna. Vad som helst som gör att man kan ta med mer geek-prylar ut i spåret. Känner dock att man inte får trilla ner i träsket där man ser ut som en j*vla rymdfarare med hightech-kläder och hela kitet. Den fällan gick jag i när jag cyklade till jobbet i Stockholm, så under munkjackan gömmer sig kanske snart det senaste från Nasa (Apple). Ska se om jag kan lura med någon också. Och den extra vikten kanske gör mig smalare. Och pengarna som jag inte kan köpa mat för. Och köpa saker är roligare än att träna och äta nyttigt.

Funkar ”en timme om dagen”-regimen så tror jag att vi kan komma under 75 på ett par veckor, under 70 till sommaren är i sikte och tävlingen är återupptagen.

Explore posts in the same categories: Christian

10 kommentarer på “En timme om dagen”

  1. larsby Says:

    EN TIMME?!?!?!?!

  2. Christian Says:

    Yes this is the plan. Men det är inte så mycket – en joggingrunda eller en promenad tar ju det. Gym får vi se. Beror på vad TAT har för deals med gym och så. Under sommarhalvåret känns det inte så lockande ändå.

  3. larsby Says:

    1500 spänn per år, på nautilus tror jag att det är det är trixat.

  4. mata Says:

    1500spänn var ju snålt med tanke på alla företag lägger sig på 2000kr gränsen då detta är vad som är avdragsgillt. Med andra ord jobbar ni på ett företag som föredrar att de anställda är fetton. Slår vad om att det är gratis eftermiddagskaka varje fredag också…

  5. larsby Says:

    Det är gratis kaka varje dag.

  6. Christian Says:

    Oh the danger

  7. christians flickväns andra syster (inte hon med ölen alltså) Says:

    …och ifall det där med en timme om dagen skulle fallera, kan du alltid skylla på FETMA-genen! skulle kunna förklara bort åtminstone 1 BMI-enhet – how about that?!
    (det är nästan som doping att ha nån som håller koll på den senaste forskningen, men vi säger ju inget till dom andra)
    http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1045003,00.html

  8. larsby Says:

    Har Johanna 2 systrar? Hoppsan hoppsan. trevligt

  9. larsby Says:

    Hihi, jag gillar mina systrar, gillar du dina?


Kommentera

