Nu e det fan dags

BadrumsvågIdag ska jag köpa mig en våg på rusta. 199kr eller ngt kostar den. Probelemt är väl då att jag måste kalibrera den efter CHVIs våg så jag kan pejla in min vikt efter invägningen.

När jag ändå är på Rusta så ska jag köpa mig en termometer så jag kan ha koll på när det är ‘ut-och-köra-mc-temperatur’ och när det är ‘sitta-inne-och-häckla-för-att-inte-smälta-bort-i-solen-temperatur’.

Kawasaki VN 1600 Mean StreakAppropå MC så har jag bestämt mig för att köpa ny till nästa säsong. Det kommer troligen att bli en Kawasaki Mean Streak 1600 cc eller en Honda VTX 1800 cc. En ny Mean Streak kostar 112kkr och VTXn ytterligare 11kkr. Detta innebär att jag måste spara ihop ca:80kkr till nästa år (jag räknar med att få iaf 30kkr för min nuvarande Virago) för att inte behöva ta lån.

Honda VTX 1800Detta är visserligen bara ifall jag tänkt köpa en helt ny ’07a men jag hoppas såklart på att hitta en begagnad som passar. Oavsett så siktar jag på att få ihop 80kkr, det är ju bara bra om det blir pengar över för då kan jag handla lite tillbehör och annat kul till bågen.

Denna sparplan innebär att jag ska lägga undan ~7kkr varje månad och jag startar hårt med ”bara” 5kkr i april. Detta pga att jag väntar på att få in pengar från Micke (min kombo) nu när han fått jobb som personlig assistent igen. De pengarna jag får där ska direkt in på räntefonden jag sparar pengarna i. Räknar med att det blir omkring 10kkr totalt på 2-3månader utöver de pengar jag ska spara själv.

För att återgå till det denan bloggen egentligen ska handla om… Träningen går fan inget vidare. Inte alls faktiskt. Och nu har jag börjat känna avstelheten i nacken igen. Om detta beror på all MC körning senaste veckorna eller att jag sitter på tok för mycket på SEMC vet jag inte, säkert kombinationen av de båda.

Gerdahallen logoDetta betyder att jag verkligen måste ta tag i träningen och gå på massage igen en gång i veckan som jag gjorde i höstas. Det hjälpte mig att bli av med stelheten i nacke och rygg så det borde fixa denna gången oxå. Nu är jag dessutom ute tidigare än sist så det borde inte vara några problem att få ordning på det.

MatlådaMatlådorna rullar på, massor av sallad och ngn typ av gryta är det som gäller. Jag trivs med den maten, har inga problem att äta det i sträck som jag gör. Men jag ska försöka göra ytterligare en gryta så jag iaf har två att variera mig med. Tänkte jag ska testa göra en chili-con-carne gryta denna gång. Enkelt och snabbt fixat.

Till nästa gång…

Explore posts in the same categories: Stefan

One Comment på “Nu e det fan dags”

  1. Fru Larsby Says:

    Mohaha vi förstörde dina planer🙂


Kommentera

