Challenge

Christian kom till jobbet i morse med en påse i handen och skinandes glad.
Med handen i påsen sade han ”It is on”, jag kommer inte ihåg fall han sade bitch eller om det var underförstått, med handen drog han sedan upp en bunke naturdietprodukter som han smällde på bordet och fortsatte:
”Det här skall jag käka de närmaste två veckorna”

Så nu måste jag accepta challengen bäst jag klarar och inte äta annat än powerbars och sådana knasdrycker de närmsta två veckorna.

christians regler är:
1 Bara naturdietprodukter, alltså köra på max rådet som man kan läsa på baksidan.
2 Dricka så mycket vatten man vill
3 Dricka svart kaffe, dvs inte latte.
4 Inte springa.

Jag tror att jag kommer att tillåta mig själv att dricka latte, kanske juice å äta en frukt då å då. Men jag får å andra sidan ett Wii i morgon så jag tänkte börja min Wii bantning dårå.

Men fan, jag har ätit två äpplen å en powerbar i dag, jag är tokigt hungrig, så det blir lite juice för mig.

Explore posts in the same categories: Christian, Johan

6 kommentarer på “Challenge”

  1. Christian Says:

    It is surely on! Jag vägde 75,9 i morse. Vi får se om jag går ner totalt 5 kg under dessa två veckorna – enligt instruktionerna. Borde alltså landa på 70,9, exakt 10 kg under min startvikt.

  2. Anders Says:

    Igår käkade jag hamburgare och hamburgare….

  3. Mette Says:

    Det låter dyrt – och ganska bågigt.
    Poängen med en bantning (utom att vinna, förståås) är ju att man ändrar vanor. Att äta sådana produkter uppmuntrar ju bara till att ”Nu har jag smal- och tråkätit i en vacka, vad duktig jag är. Nu kan jag unna mig något gott!” – och det ger inga varaktiga resultat.

  4. larsby Says:

    Det må så vara Mette, men det är ganska enkelt att hålla en vikt, mycket enklare än att gå ner. Å detta verkar fungera. Att unna sig ngt är kanske fel om man blir övermodig.

    Se det lite som att sluta röka. Det är ett helvete men när man väl har slutat så är den största sporren att inte börja igen det helvete man får gå igenom när man vill sluta.

  5. Christian Says:

    3 dagar nu… Det är sannerligen en övning i att vara hungrig, Jag tror jag dricker lite te när Johanna äter det där underbart doftande som hon lagar nu :-I

  6. gange Says:

    att gå ner i vikt handlar inte om att gå hungrig. det handlar som mette säger om att ändra vanorna och äta nyttigare med mindre energiinnehåll än vad man gör av med. inte att köra en massa bantningskurer som man bara blir hungrig av.


Kommentera

